Pages

Followers

Monday, May 27, 2013

RUMAH KU SYURGA KU PART 2

Episod kali ni aku nk cite pasal kontraktor. Ok once dh dpt kunci kite pun akan tergedek-gedek pegi tgk rumah kita. Bila kite bukak je pintu pagar tetiba akan ade tetamu yg tak di undang menyerbu kt depan rumah kita sambil bawak-bawak pamplet kampeni diaorg. So time tu kite terpaksa melayan mereka maklumlah tetamu la kata kan. Time tu mmg kite akan di pujuk rayu utk jadi main contractor kite. Cam org kaya je rasa time tu yela ade kontraktor sendiri lah kata kan. Offer diaorg mmg botebabobo ..

Aku ? Memang tak nak lah amek kontraktor yang datang serbu tu sebab aku rasa kurang konfiden jugak dari segi masa nak siap kan tue.. Kualiti kerja ? Pada aku sapa pun yang buat renovation dekat rumah kita di nasihatkan sentiasa lah memantau hasil kerja mereka hari-hari. Agak-agak salah ker atau ade tersenget ke ape ker kite suruh dia betul kan time tu jugak sebab kalau dh siap memang susah la nk betul kan balik. Jadi kita kena jadi mandor yang baik la time tue.Aku setiap kali balik kerja aku akan pergi tengok hasil kerja diaorg nie. So far aku puas hati lah jugak.

Kontraktor ni adalah yang peresendirian maksud nya tak ada syarikat pun jadi harga aku boleh nego.
Grill jugak aku ambil yang ade kedai dekat-dekat rumah aku jer supaya mudah aku nak pantau hasil kerja.
Sebelum pasang grill time tu lah kita kena pasang tinted kalau kita nak sebab kalau dah pasang grill menyukar kan orang yang nak pasang tinted tu utk siap kan kerja. Jadi aku and asben pun decide nak pasang tinted memandagkan kami nak avoid panas yang berbahang tu.

Kisah tinted nie aku amek dengan MINUS TINT dengan harga RM 1,600 untuk yang 3 Layer. Tebal skit lah kut. Tapi aku tak tau lah mahal ke murah ke sebab memang tak survey pun. Amoi tu datang kami trus je setuju. Apa tah ayat dia baca kan cam terpukau pulak. Tapi mejoriti memang semua rumah ambik dengan ini amoi.

Tinted dari Minus Tint







No comments: