Pages

Followers

Wednesday, January 25, 2012

QURATA RIVERSIDE RESORT,KUALA IBAI, TERENGGANU DARUL IMAN

Cuti Raya Cina lepas aku tidak sanggup untuk melepaskan peluang untuk tidak pergi bercuti.wah ayat mmg tak leh blah.Memula kami memulakan perjalanan ke Kuantan pastu terlajak ke Kuala Terengganu apatahlagi aku memang tak puas berjalan ke Kuala Terengganu Raya Cina tahun lepas sebab aku demam on that day ok.So kali ni semestinya bila mak mertua ku ajak ke sana rasa nk terbang trus jer hehehe.Last minit punye pelan hotel pn tak booking lagi.Pada mula nya kami bercadang nak tdo di Primula Beach Resort tapi sah-sah la takde bilik kosong kan.Kalau ade pun Suit pnye type.RM900 per night.Wah mengalahkan pengantin baru tuh.So aku pun calling-calling la member ofis yang tgh bercuti di kg halaman nye dia sana.Tup-tup ada pulak bilik kosong tapi kali ni kerap kali aku asik-asik tido hotel jer so ubah selesa tdo di chalet pulok.Walaupun aku pernah berangan nak tdo chalet yang ala-ala atas laut tue.hehehe..tapi takpe kita try dlu chalet tepi laut.huhu.

Ok jum terjah ini chalet








Ok bercerita tentang Chalet ni nama chalet ni QURATA RIVERSIDE RESORT.Resort ni terletak berhadapan dengan sungai.Jadi pemandangan nya bagus bangat.Terletak bersebelahan dengan Masjid Tengah Zaharah juga dikenali sebagai Masjid Terapung.Kawasan ni nama nye Kuala Ibai.Kalau dari Kuantan/Kemaman/KL korang akan lalu Pantai Kelulut pastu akan lalu Maran juga akan lalu Kuala Ibai nie.Pastu dalam 10km korang akan sampai ke Kuala Terengganu.

Bilik No.20

Depan bilik ada tempat bersidang

Pokok Kelapa menghiasi laman chalet

Kanak-kanak riang

Swimming Pool for children only!!


Chalet ni memang simple.Boleh la kalau nk tido untuk melelapkan mata then siang-siang gi jalan.Kalau untuk honeymoon i tak rekemen sangat,Tapi kalau setakat nak dtg ngn famili dan tujuan asal untuk bershopping or berjalan-jalan sekitar Kuala Terengganu adalah di galakkan.Sebab chalet ni sangat simple.Sesuai untuk keluarga besar dan budget yang sedikit.Kalau harga yang tak berapa mahal kalau ada cacat cela sekali pun tak rasa nak marah betul tak?hehehe

Harga : RM125 (Hari biasa) - RM 145 (Hari Cuti)
Tel     : 09-617 5500
Jumlah bilik : 20 buah
Credit card : Not available (Cash Only)

Dari segi service dekat kaunter aku sangat puas hati sebab sepanjang perjalanan mereka call and tanya aku dekat mana takut aku sesat kot.Pekerja dekat kaunter sangat peramah.

Tuan tanah nak posing jugak
En Suami bersama Nasi Kerabu yang dikatakan BEST!!
Kalau ade kesempatan aku nak pegi lagi sebab cuti yang ada sangat tidak cukup..full stop!!

5 comments:

Anonymous said...

a'a laaa...
chalet ni best gak, harga murah n boleh laa ikut budget..
ada swimming pool... huhu

budakgebupunya said...

yez.. memang ok lah utk small-small budget or siang hari nk berjalan chalet utk tdo malam jer ok kot

Dunia said...

Aku dah tido sini tak best pun

Dunia said...

Aku dah tido sini tak best pun

budakgebupunya said...

Tenun ---> That's why sy cakap holiday utk small-small budget nak tdo malam jer oklah klo tdo sini..sekadar nak lelapkan mata and tarik kain selimut ok lah..klo nak selasa and budget pun tak kisah baik pegi hotel..