Pages

Followers

Monday, October 8, 2012

TAKNAKGEMUK?

Entry kali ini mengisahkan projek Nak Kurus.Hahahaha.Sensitif sungguh kan kalau kite bercakap pasal gemuk?Tapi kalau org tu kurus dia akan cakap "Ada Aku Kisah?"Macam tulah ayat aku suatu masa dolu-dulu.Tak pernah pun rasa nak amek pot bila kengkawan ofis bercakap pasal diet sebab aku rasa aku tak gemok pon.Tapi sekarang tidak lagik.Sejak aku kahwin pada tahun 2008 till now badan ku semakin debam.Aku pun tak tahu kenapa tapi orang cakap sihat tanda bahagia..Cuma aku tak tahan bila suami aku itu mula berdialog.Tapi dialog sebegini kerap terjadi bila laki ku itu jadik cameraman utk aku.

Suami : Tengok ni ( tunjuk dalam camera ) ... gambar awak yang gemuk.
Aku    : Mana ade gemok. Abang tu yang tak reti amek gambar tu sbb nampak gemok.
Suami : Dulu masa bujang kurus jer. Bila la awak nak kurus mcm dlu balik? 
Aku    : Dalam hati berkata ( Kang aku kurus cun plak kang ramai plak yang ngorat baru tau).Hahahaha

Ayat-ayat suami ku itulah membuatkan aku rasa sangat frust. Kalau org lain sound aku mmg aku akan cakap "Ada aku kesah?"...Tapi bila buah hati berkata bergitu aku terpaksa kuatkan azam ku untuk kurus!!
Tak caya aku kuruih dulu ? Ha ini buktinya 

49 Kilo - 2006

49 Kilo - 2007

2003
Makin hari sebenarnya badan kita naik memang tanpa kita sedari. Tapi bila dah betul-betul naik dan bila setiap kali kita bergambar kite tengok gambar tu sangat lah buruk.Itu tandanya kita memang dah gemok.So kite memanglah kena terima hakikat itu. Nak kurus pun bukan lah perkara mudah.Kalau ko asik teringin nak makan itu makan ini memanglah sampai bila-bila ko tak kurus.
Bila asik teringin nak makan itu makan ini maka jadi lah aku yang sekarang.
Sebelum pose membuak-buak nafsu nak makan.


60 Kilo ??

Tak tau bpe kilo dah .. 

Beza kan aku dulu dan sekarang? Sekarang dah makin tembam dan makin gemuk. Dah terlebih sihat orang cakap. Tapi dah sampai tahap sekarang pun masih ade lagi kawan-kawan yang cakap mcm ni :-

Aku             : Intan nak diet lah. Badan dah naik nie.Nak kena kerap pergi Gym.Nak control makan nih.
Kawan Ofis : Intan mana ada gemuk sangat. Biasa jer cuma nampak tembam.
Aku             : Yelah memanglah tak nampak gemuk sebab Intan tinggi kaki mayb nampak panjang.
Kawan Ofis  : Itulah untung nye orang kaki panjang.
Aku              : Dalam hati ( Nak gi Gym takde kawan, Nak diet asik kwn-kwn racun ajak makan.

Itulah selalu bila aku merungut nak diet ada je halangan dan rintangan. Tapi bila aku tengok sahabat baik ku Sharifah Durrah yang memang debab sejak aku balajar kat UiTM dulu dah pun berjaya kurus dalam masa
2 Bulan katanya.Cepat tak? Rahsianya ... Dia amalkan diet Atkins.. Ramai yang berjaya tapi nk berjaya sepenuhnya memang byk dugaan dan cabarannya.
Kalo korang bercita-cita nak kurus boleh lah pegi ke blog http://www.taknakgemuk.com . Kat situ dia ajar mcm mana nak kurus dengan sihat dan selamat tanpa mengambil apa-apa ubatan ok?
Jum tengok gambar Sharifah Durah SEBELUM dan SELEPAS.. ) Cewah cam iklan jer rupo nye !!


SEBELUM




SELEPAS BER-ATKINS ( 2 MONTH )


RAYA 2012

2012


2012 
Masa aku jumpe dia nie time raya lepas ( 2012 ) aku sangatlah terpegun.Rasa mcm bukan kawan aku jer aku rasa.Sebab dlu dia memang tembam tapi tembam pun versi comel weh. Tapi ni dah kurus haruslah lagi comei kan.Kulit muka dia bersih jer. Ntah bila la gamaknya nak dpt kulit mulus mcm dia nie. Untung le en asben dia kan..dapat bini lawo..So aku berani jamin sape yang kuat semangat ikut diet Atkins nie mmg akan kurus dengan cepat dan berkesan dan sihat!!
Apelagi jum la try...Sebab aku teringin nak kurus dan tantik macam ???

ERRA FAZIRA
Perhh......Berangan la ko nak badan beso mcm dia ....Hahahahaha





















3 comments:

Unknown said...

itulah anak tak nak ikut cakap ibu rahsia dah diberi cara dah diberi cuma tak nak amal aje hmmmm maintainlah ibu dari anak stat dari anak dara sampai sekarang orng yg sudah kenal ibu intan akan cakap hmmmm tanyalah intannnn heee...heee..hmmm nanti teman kasi gambar dulu dan sekarangggg tungguuu

budakgebupunya said...

Nnt intan dah kurus tgk la mesti sume org terkejut ... haaa .. skrg ni tgh gigih diet nie!! tgu la nnt jadi beso durrah

mizzura said...

intan, rajin2 baca blog/twit kevin zahri jugak...kalo pada kevin..makan apa pun bole janji calori intake per day tu tak lebih dari yang diperlukan badan...nasi pun bole makan tp segenggam jer..dannn..yang penting kena workout intan..barula makan apa pun tetap maintain....

chaiyokkk!
Samala asben kita asyik suruh kurus jer...hmmmm.....