Pages

Followers

Friday, September 21, 2012

TRIP TO KELANTAN DARUL NAIM


Dah agak bersarang blog nie rasanya. Dah lama aku tak update blog tp hari ni berkesempatan untuk kemas kini blog nie dalam masa yang sama aku tukar la nama blog nie. Best skit nama budakgebupunya.Alamak hai budget gebu plak kan tapi mmg tu la impian aku. Nak jadi gebu ala-ala artis mesia nie..cewah!!berangan tak sudah-sudah.

So hari nie aku namakan blog kesayangan ku sekali sekala nie dengan nama budakgebupunye.blogspot,com. Bunyi macam mat gebu pun ada kan. Mat gebu tu glamer bukan mcm aku ni yang takde org kenal pun.Mat gebu cipta resepi aku tukang ceduk resepi.Siot je kan!!

Dah lama aku tak pergi Kelantan. So spt selalu yang aku slalu cite aku memang pantang cuti kje nak berjalan jer.Jauh ke dekat ke nak jalan jugak.Tak kira..tak kira.. alahai buruk beno perangai orang tua-tua hentak-hentak kaki nak g jalan..Kerat kaki tu baru tau.

Terpaksa berceloteh sambil space kan nanti ade orang tu dia komplen lagi sakit mata nak baca katanya...sape kah orang itu? haaa biarlah rahsia kan ..hehehe...tp awak mmg sweet!!

Baik layan gambar dlu kalo asik baca je boring kan..kang ade la tu yang baca langkah-langkah..dadadadda

Lpgn Terbang Sultan Ismail Petra
Yuhuuhu tenkiu Airasia!! Hai skrg nie ngade je lebih jalan jauh skit nak naik flight kan!
Okeh let's cite pasal Kelantan nie..Masa kami sampai ade org jemput dan hantar kami ke sebuah homestay yang terletak di pinggir kota..cewah padahal 10 min je drive nk g KB tue..ayat poyo je!!
Masa dlm kete dlm perjalanan nak sampai Homestay tersebut mata aku melilau-lilau dalam kete duk tgk kiri kanan mana taknye kedai sume tutup sebab hari Jumaat.Hahahaha...Tapi aku kagum la dgn Negeri Kelantan nie sebab merata-rata ada tulisan jawi. Sekarang ni tulisan jawi makin pupus tau.Korang tu tau ke baca jawi? Belagak gile konon-konon pandai baca jawi. Baca je pandai tulis mmg failed la aku!

Jalan punye jalan pastu dah sampai.. hai dekat nye tak puas naik kete yang besar itu.
HOMESTAY TERATAK SEBANDUNG

JLN LONG YUNUS
Nie lah homestay yang menjadi penginapan kami sekeluarga mertua.tambah belakang sikit.
maklum le de 2 famili kan.Rumah ni sederhana besar ade 2 bilik. Kalau ramai yang bujang-bujang sila tdo diluar eh bukan-bukan...di ruang tamu la kan?Ya selesa..time malam mmg tak sedar diri lah tdo...sejuk yaamat. dah tu kawasan kampung kn..layan arr

Disebabkan ekon nie antik pnye so kna adjas2 ok..tp still mantap sejuk sampai ke luar...nampak beno menipu nye wakakaka ..

Klasic punye ekon..mantap!!
Tilam yang empuk
So esk nya kami g jalan-jalan.Sudah tentu lah klo g kelantan tu tak lengkap kalau tak singgah di pasar Siti Khadijah.Aku sempat la capai sehelai dua kain baju/ tudung sebab nak cepat. Takpela walaupn tak puas berjalan nnt aku nak g lagi.mak aih nak g lagi ingt mcm perak ke kl ker ?

Okeh mcm biasa aku klo g jalan-jalan mst review pasal makanan kan? makanan nye mmg best sbb semua benda d balut dengan daun pisang.So kat kedai tu aku senyap2 bukak balutan nak tau ape benda duk dalam tu dah sume nye berbalut. Dah tentu la benda yang dibalut tu mmg takde yang pedas.Sume manis-manis belaka. Hati-hati ok?

Masa kt kedai makan tu ade sebekas gula atas meja..kami sume tergelak. Ya mmg org kelantan nie manis-manis belaka.tahniah!! hehehe .. mmg comei lote la org kata. Putih gebu tak la segebu aku...perasan jap!!

Banyak tmpt yg aku tak sempat pergi sbb kesuntukan masa. Pergi ke Kelantan cuma 1 hari sahaja atas sebab urusan keluarga.. Jadi tak byk benda yg dapat aku sharing-sharing but Kelantan adalah negeri yang sangat best utk di lawati. Merata-rata gambar menteri besar nya terpampang. Itu menunjukkan rakyat nya sangat sayang kepada menteri besar nya. Kerana pentadbiranya rakyat nya sgt sayang akan dia..Syabas rakyat kelantan!! Juga gambar Sultan nya yang sentiasa memayungi rakyat nye. Ensem sungguh sultan kelantan nie...mula la tu berangan nak kawen ngn anak raja!!! wooohooo ...

Bersyukurlah kerana anda semua diberi oleh Allah seorang alim ulama yang mampu mentadbir negeri anda dengan jujur dan ikhlas kerana Allah s.w.t!!

Kedai makan yang menghadap bangunan PAS

time to go back to KL..Sedih mak !!
tayang tudung bli kt pasar siti khadijah..cantik tak?hehe



time lapo tgu flight
Kami berangkat malam. 1st time aku naik flight malam- Terbang dari KB-KL amek masa tak lama dalam flight lebih kurang 30 minit macam tu. Cumna nak menunggu nye tuh buat aku letih. Delay jugak lah dalam 15minit hari tu.

Sampai KL zasss tdo atas katil jam 2 pagi..Besok bangun kepala ting tong ting tong.. cm mabuk kapal terbang je rupenye!!

Time solat subuh pun tgk sejadah dah berpusing-pusing..dogaan donia sungguh!!

Apapun kami selamat pergi dan selamat mendarat akhirnya!!

Syukur moga aku diberi  kesempatan untuk ke sana lagi... sape nak ikut ? jum kite wat rombongan cik kiah





















No comments: