Pages

Followers

Wednesday, May 23, 2012

Malaysia Airelines ( MAS )



Entry sebelum ni aku ada cerita pengalaman pertama naik flight ke Langkawi.So far penerbangan airasia pada aku memuaskan jugak cuma kali ni aku cuba untuk try naik malaysia airlines. Nak rasa perbezaannya.Kali ni aku membuat penerbangan dari KLIA ke Alor Setar, Kedah. Balik kampung .. oh.. balik kampung!

Pada pandangan aku service mas memang terbaik. Crew cabin memang sangat ramah tamah. Tempat menunggu nak naik flight pun sangat memuaskan hati. Sebab sejuk je tempat tu cuma aku sakit kaki jalan sebab jauh ke dalam. Jadi aku nasihatkan kalau korang guna pesawat MAS sila pastikan korang tiba awal yang semaxima sebab korang kena menapak jauh ke dalam. Dan jangan la pakai kasut tinggi-tinggi mau melecet kaki weh!!

Dan aku paling suke boarding pass nye memang nampak exclusive taw.Yela ade la rupe tiket kan. Kerusi dalam flight pun sangat memuaskan hati ku sebab sangat empuk dan selesa. Aku memang sangat rekemen walaupun mahal sikit tapi kepuasan tu sangat perlu bagi yang membuat penerbangan yang jauh. Cuma keadaan cuaca masa aku pegi tu agak tak berapa elok so masa flight tu langgar awan memang bergegar weh!! series ngucap pepanjang taw!!

Dalam flight juga turut disediakan kudap-kudap. Dapat la kacang dua tiga bungkus then dpt la air oren secawan but nice pada aku yela penerbangan selama 1 jam jer nak mentekedarah ape nye kan..Hahaha..

Tapi yang best nye masa aku nak cari tempat duduk ade kakak pramugari ni tegur aku dia ckp selamat datang and disebabkan aku ni comel (wah kembang siot) dia bg aku gula-gula.Seronoknye ada org cakap aku comei.Hahahaha..comei la dengan ketembaman ku nie kan.Dalam flight jugak masa tu tak ramai org seats pn byk kosong so abg pramugara ckp duduk je la nk duduk kat mana pun.Wah rasa nak baring lunjur kaki je masa tu.
Tapi aku tak tau nape tabiat aku suka sangat duduk kat tepi tingkat and duduk berdekatan dengan sayap sebab aku rasa seronok tengok sayap tu bukak tutup masa nk landing.

Series malaysia airlines memang pilihan terbaik!!


Tengah melangut

Beli melalui internet

Seat yang empuk and colorfull

Boarding Pass ( Tiket )
Bebas cukai kot

Tantik kan tiket nie?


Tempat tunggu siap ade kipas lagi
kudap-kudap
cordial oren nyam-nyam

Tenkiu cik pramugari 



Subhanallah

Tuan tanah sempat posing!!


Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, Kepala Batas


















4 comments:

mizzura said...

setuju setuju setujuuuuu sangat...naik MAS memang best gile...pernah experience jugakk..hehe...

budakgebupunya said...

tula klo murah skit-skit je ngn airasia tu bek nek MAS jer.. service pun bagus

Anonymous said...

Best ke nek kapal terbang?????????

budakgebupunya said...

Best sebab bole cepat sampai