Pages

Followers

Wednesday, February 8, 2012

Langkawi Pulau Lagenda Part 2 of 2

Okeh sesampai nya di Pulau langkawi ulat-ulat kereta sewa and pelbagai khidmat memulakan tugas mereka.Panggil-panggil kita cam artis plak rasa.Kereta sewa dan package-package nak snookling sume ada cuma siap kan duit sahaja okeh?Tapi aku tak amek pun package yang di tawarkan sebab tujuan utama aku untuk bershopping sahaja.Pada aku kalau nk ber snookling sume tu memerlukan kawan-kawan yang ramai baru enjoy betul tak?Kalau takat aku n mak ayah aku jer bek g shopping lagi bagus yer dak?

Minyak wangi kat airport


Boleh pilih nak g kaunter mana utk package2 yang d tawarkan


coklat airport




Dari Airport langkawi aku dah pelan nak tido di Pekan Kuah.So aku amek teksi dengan harga RM24.00 (15KM) ke Pekan Kuah.Kalau naik ramai-ramai leh tong-tong tapi d sebabkan aku sorang tong-tong sorang-sorang jelah.Aku cakap aku nak g AZIO HOTEL.Mak aku kalau datang langkawi suke beno tido dekat AZIO HOTEL nie sebab mak aku cakap AZIO HOTEL ni kat bawah dia kedai jual coklat.Pastu duk tengah-tengah pekan kuah so boleh jalan kaki jer nak membeli belah.

AZIO HOTEL PEKAN KUAH
Tadaaa..inilah tempat penginapan aku n mama n abah ..Jum kite check in.







So far hotel ni kira macam hotel budget lah tapi cantik dan bersih.
Harga : RM95 (Per night)
Wifi   : Available
Credit card : Available
Deposit : RM 100

Okeh shopping time ...





Dah borong!!

TAFEL SANGAT MURAH!!



HAJI ISMAIL GROUP

VISION

LANGKAWI SAGA BEBAS CUKAI

Time shopping paling best sebab harga dekat Langkawi ni separuh harga kat tempat kite.So sangat berbaloi-baloi..

1 hari 1 malam memang tak cukup nak berjalan tapi makin lama duk sana makin rabak la poket.


Non Halal Coklat
Balik dari langkawi aku naik speed boat ke dari Jetty kuah ke Kuala Kedah mengambil masa selama 1 jam setengah.Sebelum menaiki boat kite akan melalui kastam checking. Beg yang kite bawa perlu di scan terlebih dahulu.Aku bawak beg tarik ala akedemi fantasia tue beli dekat saga langkawi dengan harga RM40++.Dalam beg tu aku taruk aku pnye Vision 1 set berharga RM199. Masa beg aku kna scan tetiba pegawai kastam tu ckp dalam beg ni ade vision so kna pergi kaunter utk buat bayaran.Aik mcm mana dia bole tau ? agaknya sbb ade bar code dkt kotak tu gamak nya tu yang dia leh tau kot.Di sebabkan aku tinggal d langkawi satu hari satu malam aku kna bayar cukai sebanyak 30% dari harga vision yang aku beli tue.Tapi aku x kisah sebab masih murah berbanding harga dekat KL nie.So kalau korang tak nak kena cukai kena la penginap di langkawi 3 hari 3 malam.Huh tak sanggup aku lama-lama kat sana..Nafsu membeli yang tak tahan tue.Macam mak-mak lak aku ni kan pantang tengok pinggan mangkuk.Yang kelakar nya masa aku dh masuk dalam bot tu boleh plak ade org yang no tiket nye sama dengan aku.Haih nak suh duk bertindan-tindan kut.Pelik aku leh lak no seat sama..







Selamat tinggal Langkawi ... Ada rezeki aku nak pegi lagi ..

2 comments:

Unknown said...

tersangat best...
anem p gak tp bkn soping just jalan2 jer...
sangat best.......

budakgebupunya said...

best memang best duit pn best macam air terjun je turun kan...hehe