Pages

Followers

Wednesday, January 25, 2012

Terengganu Darul Iman

Terengganu Darul Iman nie memang sangat best bagi aku sebab pantai nye yang sangat cantik.Subhanallah.Indah sungguh ciptaan allah yang maga esa.Percutian yang sangat menarik.Kopok leko usah cakap lah kalau time-time cuti raya cina ni memang raya la tauke-tauke kopok leko.Siang malam lah kena uli ikan ngn tepung.Tak caya?

Bukti?kopok leko tak leh nk oder dah
Nak tengok lagi?

Sory terbalik.Memang takleh wat ape 




Nak beli kopok leko pun kena beratur.Aku memang tak sanggup lagi dah nak beratur panjang so tak dapat lah nak join orang yang beratur makan kopok leko yang mungkin sedap gamak nye.
Kedai kopok leko ni terletak di Seberang Takir 10 km lebih kurang dari Pekan Kuala Terengganu.Nama kedai ni keropok leko 2099 kalau tak silap.Aku pun pelik kenapa setiap kedai keropok leko mesti ada nombor-nombor.Pelik sangat.Tapi ada jugak yang letak nama sendiri.Lepas tak dapat makan keropok leko kat sini aku teruskan perjalanan ke Kampung Teluk Ketapang. Sepanjang pantai Teluk Ketapang ni ramai orang yang beridah bawak anak-anak bersantai di tepi laut.Ada kedai-kedai yang dikenali sebagai ICT.Kalau korang sesat ke tanya je orang kat mana ICT.ICT tu bermaksud IKAN CELOP TEPUNG.Deretan kedai tu sume jual benda yang sama cuma rasa jer yang berbeza.Makan panas-panas.Layan..

Pas puas makan kat situ boleh lah nak bersantai-santai di tepi pantai.

Angin nye fuh ...



Tuan tanah ala-ala ombak rindu


En suami yang tengah layan perasaaan


Ok lepas bersantai aku g amek keropok kering yang telah di oder.Fresh terbaik dari ladang tau.Diaorg buat pagi so petang dah boleh amek.Masa aku gi oder tu tauke kopok suh aku susun keropok tu tapi aku rushing jugak so tak berkesempatan lah nak susun-susun keropok tu.


Tempat jemur keropok kering

Tengah potong keropok

hirisan keropok akan di susun atas para nie
Sepanjang aku bercuti di sana aku jugak tidak melepaskan peluang untuk berkunjung ke Pasar Payang.Manusia punya lah ramai.Aku cuma sempat beli Telekung sepasang.Hajat di hati nak juga beli sehelai dua kain sutera buatan terengganu sudah nya tak jadi beli di Pasar Payang sebab orang terlalu ramai menyukarkan aku untuk memilih.So sebelum nak balik KL aku sempat singgah Butik Era. Aku dapat juga beli 2 pasang sutera batik berharga RM320.Kalau kat KL ni mungkin tak dapat harga nie.
Percutian ni memang menyeronokkan tapi cuti 4 hari memang tak cukup.Kena cuti sebulan kot..Hahahaha ..Ini lah nama nye Cuti-cuti Mesia!!

5 comments:

mizzura said...

Pttla lately ni tekak teringin nk mkn kepok lesung jer...bak arr sket..hehe

Cho Zila said...

akak nak trengganu next week.. harap menjadiler.. memang trengganu best untuk dilawati.. tempatnyer mmg menarik belaka..

budakgebupunya said...

MIZZURA : Bukan kopok lesung yer .. L.O.S.O.N.G hehe ..

budakgebupunya said...
This comment has been removed by the author.
budakgebupunya said...

CHO ZILA : Memang sangat best .. pantai dia cantik sangat..Saya akan pegi lagi nnt insyaallah