Pages

Followers

Wednesday, December 21, 2011

Tutti Frutti Frozen Yogurt Ampang Park

Zaman sekarang ni persaingan dalam bissness terlalu hari hebat.Semua orang yang nak bisness akan memikirkan bissness yang kena lain dari yang lain dari orang lain.Banyak nye lain..Hahaha.Zaman dulu orang jual nasi lemak lah mee kari lah nasi ayam lah semua benda tu benda yang sama jer cuma yang beza sesedap rasa atau pun tak sesedap rasa.Zaman berubah manusia juga turut berubah dengan cara hidup yang lebih moden. Corak pemakanan juga berubah sedikit demi sedikit. Tapi dalam kajian yang dibuat ( yang aku dengar dalam radio lah) Rakyat malaysia dapat ranking paling tinggi OBESITY!! Sebab korang tau kan kat mesia ni banyak makanan yang sedap-sedap sampai kan tak cukup program masakan ada pulak program master chef malaysia.Haip merapu jer aku ni.Okey-okey S.E.B.E.L.U.M berdiet ade la sorang kawan aku ni ajak aku makan tutti frutti dekat Ampang Park. Jakun kejap.Maklumler kalau kena kuar duit sendiri rasa macam tak mampu jer.Hehehe.Nasib baik Puan Mazura belanja!! Yuhuuu Tenkiu Puan Mazura.Sebenarnya tengah meraikan last day dia kt mmc... Hihihi.Finally sekarang ni aku dah tak ada teman untuk bersosial time lunch.Tolong faham yer bersosial time lunch tu maksud nye teman untuk di ajak ber window shopping kt KLCC time Jumaat.
Okey-okey cakap pasal Tutti Frutti ni ia nye berasaskan aiskrim jer.Jual aiskrim semata-mata.Air pun takde aku rasa.Masa memula melangkah masuk tu memang rasa best sebab ade orang sambut.Rasa cam retis pun ade.Hahahaha.Masa pilih-pilih aiskerim tu taktau nak pilih yang mana.Belasah jer lah.Total aku nye askerim Rm 6++ kot ke Rm8++ cmtu kot.Memang best tapi terkulat-kulat muka aku masa makan askrem tu yerlah masam jer aku rasa maybe aku tak pandai nk mengadunkan perasa aiskrim tu dengan sos-sos coklat kot.Itulah nama nye jakun.Hehehe..

Tenkiu Puan Zura
Nak promosi skit. Tutti Frutti ni terletak berhadapan dengan shopping complex Ampang Park juga bersebelahan dengan Eskleter nk turun ke LRT Ampang Park.Baru je bukak dalam 2-3 bulan lepas kot.Layanan memang bagus walaupun kedai nye kecik jer.Bayar mahal kalau layanan tak bagus tu je la kali pertaman aku masuk and kali terakhir aku masuk.Harga nye pulak korang spend lah RM20 sekali masuk makan kat situ.Gi time gaji lah baru best.Boleh tuang sos coklat banyak-banyak and boleh pilih fruit banyak-banyak.Aku time tu orang belanja so tak bole lah over-over.Hehehehe.
So selamat mencuba!!

6 comments:

Misz Emilynn said...

ko mik perisa pe? spi mcm tu skali muke nyer??? bg aku...sedap gilerr kot. skali amik musti rm15++..huhuhuh.=)) *pitam*

budakgebupunya said...

Aku amek perasa banana+strawbery and kiwi..terkulat-kulat muka aku nak menghabiskan..salah pilih askerim rupe nye..

Misz Emilynn said...

owh yeker, xpenah laks aku mik pisang. xsedap eh. aku slalu mik, choc n vanilla, then amik buah2 dia..pastu ltk topping choc or strawberry. osem!

mizzura said...

Oh..muka masuk....ingat tak kes tekan perisa strawberry xjadi tu? Lawak gila kan...hahahahhahaha...

mizzura said...

intan, pinjam gambar untuk entry harini... :-)

budakgebupunya said...

zura : always ingt pasal tue...owh bole je klo nak amek .. pinjam nnt kna bagi blk hehehe