Pages

Followers

Monday, December 5, 2011

Kemaman, Terengganu

Kalau ke Negeri Terengganu nih memang tido tak lena kalau tak pekena sata or keropok leko.So aku dah jmpe kedai Sata yang sedap dan kopok leko yang sedap.Nama kedai ni Kedai Satar Amal.Memula sampai kedai ni rasa cam x de mood jer sebab keadaan kedai yang agak tidak menarik perhatian ku.Cewah!!Tapi bila makanan terhidang hilang segala perhatian yang di perlukan.Hahahaha.Aku paling suka laksa dia.Memang sedap sampaikan time nak balik pun aku makan lagi sekali laksa kat kedai amal ni.Sedap sebab aku rasa kuah dia cam lemak-lemak pun ada.Tapi sayang nye aku x sempat nak amek gambar sebab rasa tak sabar nk melantak laksa tuh.Satar pun sedap.1 batang tu RM3 jer . Ada 10 biji kalau tak silap.Murah dan sedap.So aku rekemen sape nak cari kedai keropok leko yang sedap sekitar kemaman ni boleh try dekat sini.Jum tgk gambar ...








Bukti Memang sodap

6 comments:

Cho Zila said...

kedai nampak tak comeltuler yang best.. betul.. akak kalau bawah pokok gitu suka sesangat...

rintzpalil said...

Lama dah tak ke Terengganu. Kali terakhir pergi tahun 2007.

budakgebupunya said...

Akak .. selalu klo bawah pokok tu mmg la tersangat sedap walaupn kedai tu nmpak x ceria tp makanan dia selalu nye mmg akan ceria hehe

budakgebupunya said...

azrinna : Lama dah tu dh 4 tahun la kira nye tak pegi yer ... tunggu la pas tengkujuh mmg best pegi leh lepak2 tepi pantai hehe

mizzura said...

haha...first time makan sata pun waktu g ghanu..sedap rupanya...kat kl tak sedap plak..

budakgebupunya said...

Betul kt kl ni nak muntah makan ... hehehe..kat sana berpinggan-pinggan makan sedap jer taw..